vrijdag 21 maart 2008

Back in Puntarenas

Afgelopen twee weken zijn voorbij gevlogen. Erg veel lol gehad en veel mooie dingen gezien met Carolien en Rachel. Eerst hebben we een paar dagen in de golf van nicoya gezeild. Niemand zeeziek gelukkig en heerlijk om wat extra crew te hebben. We zijn naar een paar mooie baaien geweest. Het verste punt was Balena Baai, daar zijn we met de illegale taxi naar montezuma gegaan, waar we een hike gedaan hebben naar mooie watervallen en daar lekker gezwommen. Er waren nog een aantal dingen te zien daar, maar wij vonden het tijd voor een cocktail en die smaakten goed. De volgende dag zijn we naar Isla Tortuga gevaren, erg mooi eiland, maar helaas vonden meer mensen dat. Gezwommen en gelunched daar en doorgevaren naar een rustigere ankerplaats, Isla San Lucas. Hiervandaan zijn we weer terug gevaren naar Puntarenas. Waar we die middag de bus genomen hebben naar Santa Elena/Monte Verde. Einde van de middag kwamen we daar aan, 2 tours voor de volgende dag geboekt en lekker gaan eten. Volgende ochtend om uur of 6 opgestaan om door het Cloudforest te wandelen met een gids. Super enthousiaste gids die erg leuk kon vertellen. Zelfs een Quatzel(?)erg zeldzame vogel gezien.

Even gerelaxed en daarna de Canopytour,elkaar goed zenuwachtig gemaakt maar toen we eenmaal de eerste kabelbaan gedaan hadden, begon het leuk te worden, met prachtige uitzichten. Totdat de Tarzanswing kwam, joost en ik moesten foto's maken,(lees we durfden niet), dus wij hebben m overgeslagen, maar Carolien en Rachel kenden geen angst en gingen als een speer. Super!

Volgende dag naar la Fortuna/Volcan Arenal gereisd, een stuk met de bus en laatste stuk met de boot, daar kon je de Vulkaan al heel goed zien. Volcan Arenal is een actieve vulkaan, waar je 's avonds de rode lava naar beneden ziet lopen. Eerst naar de Hotsprings gegaan, want een beetje een touristische aanfluiting was, daarna naar de Vulkaan, een wandeling gedaan om zo dichtbij mogelijk te komen. Uitzicht op de Vulkaan, was wel super spectaculair. Je zag en hoorde de lava gewoon stromen.

Onze laatste trip was 3dagen Tortuquero, aan de caribische kant. Moeilijk bereikbaar, dus het laatste stuk was door een ondiepe rivier met een redelijk primitief bootje, waarmee het zien van krokodillen nog spectaculairder was. In Tortuquero voornamelijk geluierd, op strand gelegen, gegeten, gedronken, je kent het wel. Ook een tocht per kano gemaakt, veel apen, leguanen, caymannen en paar schildpadden gespot. Helaas kwam de terugvlucht van Carol en Rachel eraan, dus zijn we naar San Jose vertrokken. Daar nog een middag en avond geweest, terechtgekomen in een authentieke Costa Ricaanse kroeg en ons wederom prima vermaakt.

Anoniem zei

Hey J&J,
Ook nog maar even via deze weg, thanxxx het waren echt geweldig (gezellige) weken!! Heb een hele collectie foto's op mijn hyves gezet (jaja, alleen waar jullie leuk op staan haha). We zien jullie morgen op msn met webcam als we met z'n allen bij Eef zijn!